vrijdag 15 oktober 2010

Roze wolk? (Margot)

Voor je zwanger bent, hoor je overal dat je je fantastisch voelt tijdens je zwangerschap, dat je zal stralen van geluk. Ze zeggen ook dat het allemaal zo snel voorbij gaat en dat je er zeker van moet genieten zolang het duurt. Je ziet vriendinnen of familie intens van zo’n periode genieten. En natuurlijk ga je er van uit dat dit bij jou niet anders zal zijn.

En ik moet zeggen, nu het zover is wacht ik nog steeds ongeduldig op die roze wolk. De eerste maanden voelde ik me niet lekker en moest ik vooral doorbijten. Na drie maanden zegt iedereen dat het vanzelf terug beter wordt en dat mijn energiepijl binnenkort de hoogte inschiet. Natuurlijk ga je er vanuit dat dit bij jezelf niet anders zal zijn. Maar om eerlijk te zijn, wacht ik nog steeds op dat fantastische gevoel, tevergeefs.

Pas op, het is niet dat ik me verschrikkelijk miserabel voel. Neen, integendeel. Ik ben gelukkig en kijk heel hard uit naar de komst van ons allereerste kindje! Ik begin ons kindje ook te voelen en kan daar intens van genieten. Ik kan me soms ook heel hard verwonderen over het feit dat er echt een mensje in mijn buik groeit. Vaak word ik ook overspoeld door emoties. Liefde voor ons ongeboren kindje, geluk dat alles er goed uitziet en dat er nog geen noemenswaardige problemen geweest zijn,… Maar of dit gevoel nu de roze wolk is waar iedereen over praat, dat betwijfel ik toch. Misschien lagen mijn verwachtingen wel te hoog of moet het gevoel nog komen. En morgen is er terug een andere dag, dus wie weet zweef ik daarboven wel rond ;-)

Margot.

0 reacties:

Een reactie posten

Thema's

Over ons

Deze ouderblog is een initiatief van Mammacafé - Reddie Teddy.

- Elli (37) en haar vriend Fritz (39) hebben 2 dochters, Jorunn (8) en Marit (5). Elli heeft het druk, met een fulltime job en een gezin met 2 turnende kinderen. Ze probeert nog ergens tijd te vinden om zelf te sporten.

- Tom is 28 en vertelt over papa worden, de zwangerschaps-kwaaltjes van zijn vriendin en het afscheid van het vrije mannenleven. Babytalk door een man dus!

- Margot (27) is in verwachting van haar eerste kindje. Margot schrijft over ‘wauw, ik ben zwanger!’, de vele ups en de talrijke downs voor de bevalling.

- Geert (44) is getrouwd met Hilde (42) en papa van Jana. Geert heeft een fulltime job in Brussel, werkt freelance als reporter-journalist en runt een evenementenbureau. Dankzij een goed time management kan hij daarnaast gelukkig nog tijd vrijmaken voor zijn gezin.

- Mieke (31) heeft 2 kinderen en schrijft ontzettend graag over hun kunsten, ontdekkingen, grote en kleine verdrietjes. Ze hoopt daarmee een dagboek aan te leggen voor hen later.

- Marga (35) besloot na een heleboel verlofstelsels en 4 kinderen haar carrière vaarwel te zeggen en te kiezen voor het thuisblijfmoederschap.

Opvoeding van baby tot tiener

Mammacafé blog. Mogelijk gemaakt door Blogger.