dinsdag 5 oktober 2010

Een hectische week (Elli)

Een paar maand geleden wist Fritz me te melden dat hij een opleiding wetenschappelijk duiken zou moeten gaan volgen voor het werk. Het was even schrikken toen het vervolg van het verhaal kwam. Dat die opleiding een week duurt en in Corsica zou doorgaan! Daar ging onze geoliede machine, want ik zou alleen voor de meisjes moeten zorgen.

Vorige zaterdag was het zover. Om 7u30 ’s ochtends is Fritz thuis vertrokken. Marit, onze vroege vogel heeft nog afscheid kunnen nemen. Bij Jorunn kwamen de tranen toen ze om 8u beneden stond en merkte dat papa al vertrokken was. Ze nam gelukkig toch genoegen met een telefoontje en was snel getroost.

Het weekend alleen is eigenlijk voorbij gevlogen. Boodschappen doen, was en strijk wegwerken, een half uur crosstrainen en winterschoenen kopen voor de meisjes. Daar vul je wel een zaterdag mee. ’s Avonds aten we afhaalchinees. Voor de meisjes is dat een echte feestmaaltijd en voor mij was het toch wel even gemakkelijk. De zondag hebben we het weer getrotseerd en hebben we uren rondgelopen in Planckendael. Het was eigenlijk echt wel genieten. Op een paar druppeltjes na hebben we geen regen gehad en ik denk dat we zowat elk dier hebben gezien. Een avondmaaltijd van een vereenvoudigde versie van fajita’s, gevogeltepittavlees in plaats van kippenblokjes en scampi’s, maakte de heerlijke dag compleet.

Zondagavond begon de stress eigenlijk wel een beetje te komen. De meisjes op tijd op school krijgen en zelf op tijd op het werk geraken, zal dat wel lukken? Normaal is Fritz diegene die ’s ochtends deze taak op zich neemt, dus voor mij was het een beetje zoeken naar de routine. Maar uiteindelijk vlotte het heel goed.
Slechts één ding denk ik dat misschien beter kon… Bij het ontbijt wisselen Jorunn en Marit normaal gezien af: een dag pannenkoeken, een dag ontbijtgranen, een dag boterhammen. Dit laatste is me niet gelukt. Een gesprekje, ’s ochtends met Marit toen ze wakker werd illustreert de reden:

Marit toen ze net haar ogen open deed: "Ik heb geen zin om te gaan turnen"
Ik: "Ja, Marit, je zal toch moeten gaan hoor."
Marit: "Wat gaan we eten?"
Ik: "Boterhammetjes..."
Marit: "Ooh neen... ik heb geen zin in boterhammen, mag ik geen pannenkoek?"
Ik: "Als je een pannenkoek eet ga je zeker gaan turnen!"
Marit: "En als ik een boterham eet, moet ik dan ook gaan turnen?"
Ik voelde de bui toen, net te laat, hangen: "Ja..."
Marit: "Mag ik dan een pannenkoek?"
Ja… Daar valt dus niets meer tegenin te brengen J

Elli.

0 reacties:

Een reactie posten

Thema's

Over ons

Deze ouderblog is een initiatief van Mammacafé - Reddie Teddy.

- Elli (37) en haar vriend Fritz (39) hebben 2 dochters, Jorunn (8) en Marit (5). Elli heeft het druk, met een fulltime job en een gezin met 2 turnende kinderen. Ze probeert nog ergens tijd te vinden om zelf te sporten.

- Tom is 28 en vertelt over papa worden, de zwangerschaps-kwaaltjes van zijn vriendin en het afscheid van het vrije mannenleven. Babytalk door een man dus!

- Margot (27) is in verwachting van haar eerste kindje. Margot schrijft over ‘wauw, ik ben zwanger!’, de vele ups en de talrijke downs voor de bevalling.

- Geert (44) is getrouwd met Hilde (42) en papa van Jana. Geert heeft een fulltime job in Brussel, werkt freelance als reporter-journalist en runt een evenementenbureau. Dankzij een goed time management kan hij daarnaast gelukkig nog tijd vrijmaken voor zijn gezin.

- Mieke (31) heeft 2 kinderen en schrijft ontzettend graag over hun kunsten, ontdekkingen, grote en kleine verdrietjes. Ze hoopt daarmee een dagboek aan te leggen voor hen later.

- Marga (35) besloot na een heleboel verlofstelsels en 4 kinderen haar carrière vaarwel te zeggen en te kiezen voor het thuisblijfmoederschap.

Opvoeding van baby tot tiener

Mammacafé blog. Mogelijk gemaakt door Blogger.