donderdag 17 februari 2011

Waterpret (Marga)

Een verlengd weekend voor de kinderen en we profiteren ervan om naar een bungalowpark te gaan in Nederland.

We doen dit nog niet zo lang. Ik ben van mening dat je eerst wat zwemmertjes moet hebben om je op je gemak te voelen in zo’n subtropisch zwembad. Anders komt dat niet goed met 2 volwassenen en 3 of 4 kinderen…Onze kinderen zijn altijd dolenthousiast om de glijbanen of wildwaterbaan uit te proberen maar zien het gevaar niet dat water met zich kan brengen. De 3 oudste volgden dus zwemles ifv. het schoolzwemmen maar misschien nog meer zodat ik me geruster kan voelen.

De combinatie van mezelf met water zal nooit op en top zijn: ik vertrouw het niet helemaal. Vandaar dat we in onze tuin geen vijver of zo hebben. Ik vind dat wel zeer mooi, maar het is mijn grote angst en ongerustheid dat daar een kind in zou vallen (bv. een buurjongetje dat zijn voetbal erin schopte, onze eigen kinderen die een waterdiertje willen zien, …) die me tegenhoudt.

Ik zal kinderen ook niet snel uit het oog verliezen in de buurt van water, hoe groot ze ook zijn. Ik heb hen dan ook verteld dat het kleinste beetje water genoeg is om in te verdrinken en hoop dat ze de reflex hebben om om het even welk kind omhoog te hijsen als het in water valt bv. in bad, in zee, …
Maar ze blijven in water spelen nog altijd super vinden en dat is wat telt: waterpret! Getuige daarvan de natte schoenen en broekspijpen bij regenweer !!

Marga

0 reacties:

Een reactie posten

Thema's

Over ons

Deze ouderblog is een initiatief van Mammacafé - Reddie Teddy.

- Elli (37) en haar vriend Fritz (39) hebben 2 dochters, Jorunn (8) en Marit (5). Elli heeft het druk, met een fulltime job en een gezin met 2 turnende kinderen. Ze probeert nog ergens tijd te vinden om zelf te sporten.

- Tom is 28 en vertelt over papa worden, de zwangerschaps-kwaaltjes van zijn vriendin en het afscheid van het vrije mannenleven. Babytalk door een man dus!

- Margot (27) is in verwachting van haar eerste kindje. Margot schrijft over ‘wauw, ik ben zwanger!’, de vele ups en de talrijke downs voor de bevalling.

- Geert (44) is getrouwd met Hilde (42) en papa van Jana. Geert heeft een fulltime job in Brussel, werkt freelance als reporter-journalist en runt een evenementenbureau. Dankzij een goed time management kan hij daarnaast gelukkig nog tijd vrijmaken voor zijn gezin.

- Mieke (31) heeft 2 kinderen en schrijft ontzettend graag over hun kunsten, ontdekkingen, grote en kleine verdrietjes. Ze hoopt daarmee een dagboek aan te leggen voor hen later.

- Marga (35) besloot na een heleboel verlofstelsels en 4 kinderen haar carrière vaarwel te zeggen en te kiezen voor het thuisblijfmoederschap.

Opvoeding van baby tot tiener

Mammacafé blog. Mogelijk gemaakt door Blogger.