dinsdag 1 februari 2011

Waar is de kat? (Elli)

Kira Van de Leibeekhoeve, dat is de officiële naam van onze poes.  Deze blauwe Britse Korthaar kwam in ons leven in augustus 2008.  Het is een echte huiskat, ongelooflijk lief voor de kinderen.  Ze zal nooit of nooit uithalen, enkel om te spelen, maar is steeds voorzichtig. Blijkbaar heeft dat ras een zachtaardig karakter, wat blijkt uit het gedrag van onze Kira.  De kinderen sleuren haar overal mee en als ze boven gaan spelen en geen aandacht hebben voor haar staat ze binnen de kortste keren te miauwen aan de woonkamerdeur, omdat ze naar de kinderen wil.  Wanneer de kinderen op vakantie zijn naar de grootouders, dan merk je aan de kat dat ze verloren loopt, het is veel te rustig in huis op zo’n momenten. 
Ze heeft ook zo haar voorkeuren… wanneer we samen in de zetel zitten, dan zit ze steevast bij Jorunn op schoot, na Jorunn kiest ze Fritz en ik kom op het einde van de rij.  Wanneer ik alleen thuis ben is ze niet bij me weg te slaan, anders mijdt ze me als de pest.  Bij Marit maakt ze geen schijn van kans, want om op de schoot te kunnen liggen moet de persoon in kwestie wel langer dan 10 seconden aan een stuk stilzitten en dat laatste is dikwijls een probleem bij onze benjamin.
Wanneer we thuiskomen na het werk staat ze ons op te wachten aan de deur… behalve gisteren… eerst stelde ik me geen vragen, ik dacht dat ze misschien boven ergens zou liggen slapen en ons niet had gehoord.  Toen ze na 5 minuten nog niet kwam opdagen om ons te begroeten ben ik op zoek gegaan, ik liep van kamer tot kamer met Jorunn op de hielen, Kira roepend, maar er kwam geen reactie.  Wat was het stil in huis zonder de kat!  Waar zat ze in godsnaam?  De kinderen bijna in tranen zag ik haar plots aan het verandaraam zitten, buiten, in de tuin…te miauwen, smekend om naar binnen te mogen…
Wat een opluchting! Onze Kira, raskat, die nooit ofte nimmer naar buiten gaat was blijkbaar ’s ochtends naar buiten geglipt en heeft de hele dag buiten rondgelopen… eens terug binnen heeft ze gegeten alsof haar leven er vanaf hing om zich daarna uitgebreid te wassen. Uiteindelijk is ze als een blok in slaap gevallen, om te bekomen van haar avontuur.

Eind goed al goed…

Elli.

0 reacties:

Een reactie posten

Thema's

Over ons

Deze ouderblog is een initiatief van Mammacafé - Reddie Teddy.

- Elli (37) en haar vriend Fritz (39) hebben 2 dochters, Jorunn (8) en Marit (5). Elli heeft het druk, met een fulltime job en een gezin met 2 turnende kinderen. Ze probeert nog ergens tijd te vinden om zelf te sporten.

- Tom is 28 en vertelt over papa worden, de zwangerschaps-kwaaltjes van zijn vriendin en het afscheid van het vrije mannenleven. Babytalk door een man dus!

- Margot (27) is in verwachting van haar eerste kindje. Margot schrijft over ‘wauw, ik ben zwanger!’, de vele ups en de talrijke downs voor de bevalling.

- Geert (44) is getrouwd met Hilde (42) en papa van Jana. Geert heeft een fulltime job in Brussel, werkt freelance als reporter-journalist en runt een evenementenbureau. Dankzij een goed time management kan hij daarnaast gelukkig nog tijd vrijmaken voor zijn gezin.

- Mieke (31) heeft 2 kinderen en schrijft ontzettend graag over hun kunsten, ontdekkingen, grote en kleine verdrietjes. Ze hoopt daarmee een dagboek aan te leggen voor hen later.

- Marga (35) besloot na een heleboel verlofstelsels en 4 kinderen haar carrière vaarwel te zeggen en te kiezen voor het thuisblijfmoederschap.

Opvoeding van baby tot tiener

Mammacafé blog. Mogelijk gemaakt door Blogger.